Panduan Ibu Mengandung

Panduan Ibu Mengandung

5 Tip Kesuburan Suami Isteri Cepat Lekat Boleh Mengandung

Category: Panduan Ibu Mengandung Written by Kak Kenari / October 2, 2016
set-kesuburan-shaklee

Assalam dan hai semua… Korang apa kabar? Harap korang sihat-sihat semua ya. Kali ni kak kenari nak cerita pasal kesuburan. Kak kenari nak bagi 5 tip kesuburan suami isteri. Dialog bergosip bila kumpul ramai-ramai tu antaranya “Suburnya si xxxx ni, asyik on je tiap-tiap tahun!” Eh, kak kenari pon sebenarnya tak berapa suka dengan mulut celupar tu.. Hihi.. Okla, kalau korang pon tak suka juga dengan orang mulut celupar, jom kita cili mulut orang tu.. >_< Dalam kita sebenarnya dok seronok menyindir or mengumpat orang tak tentu hala, sebenarnya ada lagi pihak-pihak yang sangat inginkan cahaya mata apatah lagi kalau mereka telah lama mendirikan mahligai bahagia. Jadi, biar berapa kerap pon orang tu nak beranak ka, kita seharusnya jangan tuduh orang bukan2 kalau tiap-tiap tahun orang tu mengandung atau beranak lagi. Sepatutnya kita jangan dok sibuk hal orang. Macam tu la jugak untuk pasangan yang dah lama kahwin, kita jangan le bertanya pada sang isteri soalan-soalan sensitif macam ish, kau ni napa tak mengandung lagi, tak lekat lagi, berapa lama lagi nak tunnggu… takkan nak tunggu sampai berjanggut kot… Hoi, gila ka weh, no no no jangan tanya gitu… Kalau orang tu jenis laser gak haa ambikla habuan… Dan untuk sang suami tu, jangan pulak kau suggest soh kawin lagi 1…. Haish… Jangan la ye gitu… Kesuburan ni berpunca daripada macam-macam juga, bukan sebab isteri saja. Boleh jadi suami pon ada juga problemnya. Jadi kalau korang tengok pasangan suami isteri tu dah lama kawin tapi tak ada anak lagi janganla ingat isteri saja yang ada masalah, isteri saja yang tak subur. Nak dapat anak ni or tak nak dapat anak ni, suami isteri 2-2 kena kerjasama. Bukan takat isteri sahaja pergi check up or jumpa doktor dukun sana sini. Suami dan isteri dua-dua kena main peranan la ye. >_<

Ok, jom kita tengok 5 tip kesuburan yang mempengaruhi suami isteri dan tip isteri cepat lekat boleh mengandung ni

  1. Suami/isteri stress.
    Yang ni biasa la kan. Biasa stress kat tempat kerja. Lain tu mungkin stress dengan orang sekeliling keluarga sendiri ke, keluarga mertua ke, kawan pinjam duit liat nak bayar balik ke, hihi.
  2. Tidak menjaga pemakanan
    Yang ni rasanya paling kritikal ni. Bukan senang nak jaga makan. Mungkin ramai tak percaya kalau kak kenari katakan yang antara punca tak subur ni sebab wife dan husband cenderung makan makanan berproses. Makanan berproses memang kita tau dah tak elok kan. Selain tu gula putih pon tak elok juga. Gula putih ialah makanan kepada bakteria jahat dalam badan kita. Bakteria jahat akan membiak sehingga tak terkawal jika kita tak mengawalnya sejak peringkat awal lagi. Lebih banyak bakteria jahat dalam badan, lebih rendah peluang bagi pasangan suami isteri untuk mendapatkan cahaya mata dari zuriat mereka sendiri.
  3. Kepekatan lendir serviks yang rendah
    Kepekatan lendir serviks yang tinggi memberi peluang yang tinggi pada sperma untuk hidup lebih lama supaya dapat berenang menembusi telur ovum.
  4. Penghasilan sperma yang rendah dan kurang berkualiti
    Dalam berjuta-juta sperma yang dilepaskan oleh testis, hanya satu sahaja yang boleh berjaya menembusi telur. Wow, dalam berjuta hanya satu tau. Jadi, mestilah jika tidak berjuta peluang wanita untuk hamil rendah bukan? Ya. Dan jika sperma sudah berjuta mestilah juga pastikan sperma itu ialah sperma yang turut berkualiti. Jika ada 2-2 ciri baru peluang nak dapat cahaya mata lebih tinggi.
  5. Bersama suami/isteri bila hari subur isteri
    Walaupun pada malam jumaat ialah malam yang popular, suami atau isteri mesti juga bersama-sama berusaha ya bila hari subur isteri. Suami ambil tahu tarikh isteri mula period. Kalau ambil tahu nanti senang nak kira bila hari-hari isteri paling subur. Hari subur isteri ialah hari ke-10 hingga hari ke-17 dikira daripada hari pertama isteri period. Kalendar waktu subur ni juga boleh digunakan jika pasangan isteri ingin menjarakkan kehamilan.

Ok, itu saja 5 tip kesuburan suami isteri dan isteri cepat lekat dan boleh mengandung daripada kak kenari. Nak order set kesuburan shaklee dengan kak kenari whatsapp kak kenari sekarang. atau klik sahaja button di bawah. Jangan lupa lepas dah beli whatsapp pada kak kenari cara makannya dan percuma konsultansi serta special2 tip gaya hidup sihat.

Esell Klik Untuk Order Set Kesuburan Shaklee Eksklusif

Tel:

0174556648 (Kenari Putih)

Emel:

kenariputih9727@gmail.com

Thank for sharing!

About The Author


Kak Kenari

♥ Jannah | Gelugor, Balik Pulau ♥ Working Mother & Wifey ♥ Love Breastfeeding & Healthy-Beauty Life ♥ Your Shaklee Independent Distributor (ID 910562) ♥ SMS/WhatsApp (preferred) : 017-4556648 ♥ Email: kenariputih9727@gmail.com