Panduan Kecantikan

9 Tip Pilih Vitamin C Buat Suami Terkenang Zaman Mengurat Isteri

Category: Panduan Kecantikan Tip Hidup Sihat Written by Kak Kenari / August 3, 2018
vitamin c shaklee

Vitamin C memang ada banyak jenama. Mencari vitamin C yang paling sesuai adalah satu keputusan yang bukan mudah di buat. Sebagai pengguna bijak, pasti kita nak cari jenama yang paling terbaik. Selain daripada itu, jenama yang semulajadi dan organik memang perlu kita beri perhatian. Sebab yang semulajadi akan memberi kesan yang baik untuk kesihatan jangka panjang. Bonus bila vitamin C yang kita pilih tu kesannya mampu membuatkan suami kita terkenang semula zaman dia nak mengurat kita dulu, hehe. Apa taknya, usia perkahwinan sudah bertahun-tahun, tapi wajah si bini pula tak tua-tua dan masih kekal cantik macam masa anak dara dulu.

Wanita ini nak kekal cantik berseri bukan mudah. Vitamin C kalau tak dapat hari-hari mau kulit tu kendur sebab bila umur kita bertambah maka macam-macam zat dan nutrisi mula menyusut dalam badan kita. Jadi, nak terus cantik dan nak kulit kita kekal tegang kena la kita makan set kecantikan wanita. Vitamin C merupakan produk yang ada dalam set kecantikan shaklee.

Di bawah kak kenari senaraikan 9 tip untuk pilih vitamin C

  1. Pilih yang organik dan semulajadi dan elakkan pilih jenama yang ada perasa tiruan atau perasa tambahan.
  2. Perhatikan label pada botol. 1 tablet mengandungi berapa dos. 500 mg untuk 1 tablet ialah dos yang selamat dan mudah diserap oleh badan.
  3. Pilih yang ada teknologi perlepasan dos setiap jam kerana mudah untuk badan kita mengagak sama ada badan kita perlukan tambahan vitamin C atau tidak pada masa-masa kita tidak sihat contohnya ketika demam, batuk dan selsema.
  4. Pilih jenama yang telah lama berada di pasaran. Contohnya jenama shaklee yang telah ada di pasaran sejak 20 tahun yang lalu sehingga sekarang.
  5. Jika anda seorang pesakit gastrik, elakkan memilih vitamin C daripada sumber buah oren. Anda boleh pilih daripada sumber yang lain seperti jagung.
  6. Pilih vitamin C yang mengandungi bioflavonoids untuk kesan yang lebih optimum.
  7. Pilih vitamin C yang harga berbaloi dengan kesan yang akan anda dapat. Contohnya jangan beli yang harga mahal sangat tapi kesannya hanya memudaratkan. Atau jangan beli yang murah sangat sebab nak jimat duit tapi untuk jangka panjang kesannya boleh memudaratkan kesihatan.
  8. Jika boleh pilih vitamin C yang boleh bagi kesan baik untuk jangka masa panjang dan bagi kulit anda sentiasa jadi sihat.
  9. Pilih yang harga berpatutan sebab bila vitamin C sudah habis anda kena beli lagi untuk pastikan diri anda terus menerus dapat bekalan vitamin C yang mencukupi. Iyela anda nak terus ada kulit cantik berseri-serikan.

Lastly, pesanan kak kenari untuk anda semua bila dah beli vitamin C tu kena la rajin makan. Jangan la makan seminggu lepastu tinggal tak makan sebulan. Kalau amalan macam tu memang kulit tu jangan harapla nak cantik macam artis. Suami pon tengok kita terus terkeluar dari mulut dia dah tua dah bini aku ni. Ahaks. Tua tu memang la kita terpaksa hadapi tapi lagi baik kan kalau yang tua tu hanya umur kita saja tapi kulit kita masih macam remaja. Suami tengok kita pon terus dia terpesona, ahaks. Kita puji-puji suami sikit, suami pon mula hidung kembang, hahaha.

Berminat nak dapatkan vitamin C shaklee dan set kecantikan shaklee, jom hubungi kak kenari sekarang juga 0174556648.

Esell
Klik untuk membeli Vitamin C Shaklee

Thank for sharing!

About The Author


Kak Kenari

♥ Jannah | Gelugor, Balik Pulau ♥ Working Mother & Wifey ♥ Love Breastfeeding & Healthy-Beauty Life ♥ Your Shaklee Independent Distributor (ID 910562) ♥ SMS/WhatsApp (preferred) : 017-4556648 ♥ Email: kenariputih9727@gmail.com