Tip Rumah Sentiasa Bersih

Basic H Shaklee Cara Mudah Cuci Puting Botol Susu

Category: Tip Rumah Sentiasa Bersih Written by Kak Kenari / July 1, 2014
Basic H Shaklee & Maklumat Harga

Assalam semua dan Good Day. Kali ni kak kenari nak bagitau anda semua satu cara mudah nak cuci puting botol susu anak anda. Kalau ikut cara yang sepatutnya kan, kita kena rendam jugak dalam air panas kan lepas kita sabun kan. Tapi ada satu cara mudah ni ialah dengan menggunakan Basic H Shaklee. Basic H Shaklee ni sebenarnya ialah satu jenis pencuci organik. Selain anda boleh cuci puting botol susu, ada banyak lagi kegunaan Basic H ni. Bagi kak kenari, selain guna Basic H ni untuk cuci botol susu, puting botol susu, kak kenari pon ada guna untuk cuci lantai.

Jom kak kenari nak cerita macam mana kak kenari cuci puting botol susu ni. Puting botol susu ni biasala kan kalau kita biar lama2 mula la nak beluting dan bekulat. Macam kak kenari, part basuh pinggan memang antara part yang kak kenari tak minat nak buat, hehe.. tapi tak minat ka kena la buat jugak kan sebab kak kenari tak ada maid atau human helper yang lain. Jadi cara mudah nak cuci puting botol susu anak kak kenari, kak kenari rendam puting botol susu tu dalam air yang dah kak kenari letak 2-3 titik Basic H dalam tu. Biasa kak kenari biar la dulu. Kalau rendam malam, esok pagi tu kak kenari basuhla. Biasa kak kenari basuh esok tu la bila balik daripada tempat kerja kan. Macam tu la saja cara dia yang kak kenari buat. Memang puashati la sebab dengan Basic H ni, rasa bau busuk susu tu cepat hilang.  Untuk cuci botol susu pon sama puashati cuci botol susu dengan Basic H. Kak kenati rasa keledak susu yang melekat kat botol susu senang je tanggal.

Oklah, yang itu le pengalaman kak kenari cuci puting botol susu anak kak kenari dengan menggunakan Basic H. Jadi kalau anda tercari-cari cara mudah nak cuci puting botol susu dan nak cuci botol susu anak anda yang senang nak berkulat dan beluting tu, boleh contact kak kenari ya.

Di bawah kak kenari kongsikan cara yang biasa kak kenari biasa buat, langkah2 mudah untuk cuci puting botol susu ni :)

1. Tanggalkan puting botol susu. Tanggal biar “telanjang”. Bukan apa, setengah orang tu dia maybe malas kan. Jangan malas tau nak tanggalkan, sebab kalau kita tak tanggal puting botol susu ni dia lagi senang nak berkulat dan beluting.

Basic H Shaklee - Step 1

Basic H Shaklee – Step 1

 

2. Tuang 1-3 titik Basic H Shaklee dalam bekas lain + campur air kosong dalam 1 bekas. Letak puting botol susu dalam bekas yang telah kita sediakan tu. Rendam le semalaman. Then esok pagi boleh basuh la. Kalau kak kenari biasa hari Sabtu n Ahad, pagi la kak kenari basuh. Hari Weekdays, balik daripada tempat keja baru basuh.

Step 2 Basic H Shaklee

Cara mudah cuci puting botol susu

Step 2 Basic H Shaklee

Cara mudah cuci puting botol susu

3. Ni hasil dia selepas cuci. Banyak puting kan. Tak ada la berkilat-kilat sampai boleh cermin muka kita pulak kan. Kalau korang perasan ada 1 puting baru jugak la. baru dalam 3 minggu kak kenari guna. Puting tumemang kak kenari tak pernah miss la, memang dok cuci dengan basic H shaklee. Puting tu masih belum berkulat lagi kan. Jadi memang nampaknya selagi puting tu cuci dengan Basic H Shaklee ni memang live puting tu dalam keadaan bersih akan lebih lama dapat bertahan. Haa, korang apa lagi, jomla tukar pulak. Transform :D

Step 4 Basic H Shaklee

Cara mudah cuci puting botol susu

Ok, yang itu saja ok. Kalau anda semua dah tak sabar nak cuba Basic H Shaklee ni, apa lagi, hubungi kak kenari sekarang ok di talian 017-4556648. Dijamin barang sampai secepat mungkin selepas anda buat bayaran. Biasa urusan postage akan ambil masa 2-3 hari. Apalagi jomlah tukar! Satu botol ni boleh tahan 6 bulan tau kalau setakat nak cuci botol susu anak korang tu. :D

 

Thank for sharing!

About The Author


Kak Kenari

♥ Jannah | Gelugor, Balik Pulau ♥ Working Mother & Wifey ♥ Love Breastfeeding & Healthy-Beauty Life ♥ Your Shaklee Independent Distributor (ID 910562) ♥ SMS/WhatsApp (preferred) : 017-4556648 ♥ Email: kenariputih9727@gmail.com